Silkroad Online Forums

A community forum for the free online game Silkroad Online. Discuss Silkroad Online, read up on guides, and build your character and skills.

Faq Search Members Chat  Register Profile Login

All times are UTC

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Questions for XMoshe (NL)
PostPosted: Sun Apr 04, 2010 4:01 pm 
Casual Member

Hai Xmoshe,

Wel handig om in NL te babbelen, zal toch meestal in engels doen, dan hebben de anderen er ook wat aan. Ik heb drie vragen.

Ik heb eens op deze site een posting van iemand gelezen die klaagde over het feit dat hij *** Gold *** moest betalen voor teleporting. Hij had echter een NPC gevonden die hem gratis teleporteerde. Op dat moment dacht ik nog dat je bij level 20 met de schepen in de haven moest vertrekken en dat het niets voor mij was. Heb mij suf gezocht, kan het niet meer vinden. Ooit van gehoord?

Ik heb al tig keer gelezen dat je op Roc Mountain je rijk kunt graaien aan wat de botters achterlaten. Ik denk dat ik met mijn magere lvl 29 daar een heel kort leven beschoren ben. 2% van m'n exp verliezen voor het oppakken va 20 K trekt mij niet, voor > 2 M wil ik wel een veer laten. Hoe is het op Roc Mountain (ik kan veilig tot aan het papagaaientransport, dat is het punt dus niet). Word ik uberhaupt toegelaten? Ik nam de gok in een lichtstraal te staan voor een chinese grot, nada, level to low.

Wat ik helemaal niet begrijp is taxiing. Ik las "Die speler heeft mij 100.000 keer gevraagd of ik hem wilde taxiien". Ik vermoed iets als bv. een lvl 10 speler brengen naar een punt waar het stikt van de botters (zoals bij de Sirens), meedoen aan een party en dan automatisch uplevelen. Ik zou niet weten hoe je een andere (low level) speler daar veilig krijgt, te sterke mobs op de weg daar naar toe. Of het zou weer om illegale SW moeten gaan. Het kan ook zijn dat taxiing heel iets anders is.

Ben benieuwd naar je antwoorden.

P.S. Nog eentje extra: draait SRO bij jou lekker op Windows7? Ik heb wel eens rariteiten, toetsenbord reageert (tijdelijk) niet, connectie met de server weg. Ik speel nu weer op de Vista machine, perfect (wel met de oude buis ipv wide flatscreen).

[Silverwind]

Build 4: Afer_Ventus (current lvl 4 chinese Heuksal Spearmanship) - retired

Profile  

Post subject: Re: Questions for XMoshe (NL)
PostPosted: Sun Apr 04, 2010 7:46 pm 
Ex-Staff

Well it's nice you want to direct them at just me but you should use the pm button for that =p

Anyway answers below:

Goldwynn wrote:
Hai Xmoshe,

Wel handig om in NL te babbelen, zal toch meestal in engels doen, dan hebben de anderen er ook wat aan. Ik heb drie vragen.

Ik heb eens op deze site een posting van iemand gelezen die klaagde over het feit dat hij *** Gold *** moest betalen voor teleporting. Hij had echter een NPC gevonden die hem gratis teleporteerde. Op dat moment dacht ik nog dat je bij level 20 met de schepen in de haven moest vertrekken en dat het niets voor mij was. Heb mij suf gezocht, kan het niet meer vinden. Ooit van gehoord?
Ik denk dat je over town teleporters en ferry's hebt, met de town teleporters (meestal grote blauwe dingen ergens in de steden) kan je van stad naar stad teleporter en dat kost 5/6k (later meer maar daar ben je nog lang niet), de ferry's kosten 500/600 gold en die worden gebruikt om vaak in hetzelfde gebied naar de overkant van een rivier vaak te komen, als je op de map kijkt kan je dat wel zien dat bij constantinople een grote zee ligt. om aan de rechterkant te komen moet je of de townteleporter naar samarkand gebruiken (dat ligt nog een stukje verder naar rechts op de map) of je moet helemaal naar het onderste stukje van het gebied waar constan ligt en daar de ferry gebruiken om aan de overkant te komen.

Ik heb al tig keer gelezen dat je op Roc Mountain je rijk kunt graaien aan wat de botters achterlaten. Ik denk dat ik met mijn magere lvl 29 daar een heel kort leven beschoren ben. 2% van m'n exp verliezen voor het oppakken va 20 K trekt mij niet, voor > 2 M wil ik wel een veer laten. Hoe is het op Roc Mountain (ik kan veilig tot aan het papagaaientransport, dat is het punt dus niet). Word ik uberhaupt toegelaten? Ik nam de gok in een lichtstraal te staan voor een chinese grot, nada, level to low.
Als je op Roc wilt gaan graaien dan moet je een nieuwe character aanmaken (kan op hetzelfde account, dan deel je je storage) en dan als lvl 1 en max 10 ga je naar Roc. Wanneer je lvl 10 of lager bent kan je waar je doodgaat weer tot leven komen en gewoon lekker doorgaan totdat je inventory vol is, dan teleporteer je naar town, leeg je je inventory en dan praat je met de guide in constan/jangan en die teleporteert je weer terug naar de laatste plek waar je dood bent gegaan of return scroll hebt gebruiken.

Wat ik helemaal niet begrijp is taxiing. Ik las "Die speler heeft mij 100.000 keer gevraagd of ik hem wilde taxiien". Ik vermoed iets als bv. een lvl 10 speler brengen naar een punt waar het stikt van de botters (zoals bij de Sirens), meedoen aan een party en dan automatisch uplevelen. Ik zou niet weten hoe je een andere (low level) speler daar veilig krijgt, te sterke mobs op de weg daar naar toe. Of het zou weer om illegale SW moeten gaan. Het kan ook zijn dat taxiing heel iets anders is.
Bij taxiien, powerlvlen genaamd, ga je als laag lvl (dat kan van lvl 1 tot naja 90 bijna nu) bij een hoger lvl in (meestal 85+ minstens en vaak zelfs 95+) de party (exp share, item share kan) dan trace jij die hoge lvl gast terwijl hij allemaal monsters killed in een gebied van ongeveer 11 lvl's hoger. Dus als jij lvl 29 bent gaat hij rond de lvl 40 monsters zitten voor de beste exp rate. Hierdoor ga jij erg snel lvl up zonder dat je zelf iets hoeft te doen, daarom houden veel mensen hier niet van powerlvl. Soms is het niet mogelijk om achter de powerlvler (degene die alles afmaakt) aan te lopen (door te tracen) en dan moet je opzoek gaan naar een plek in de buurt van de powerlvler waar geen monsters lopen, daar kan je dan gewoon afk gaan zitten en lekker tv gaan kijke ofzo terwijl hij het werk doet. Ik raad je aan om het voorlopig niet te doen omdat die je eerste character is en je kan beter eerst even zelf leren hoe alles in elkaar steekt.

Ben benieuwd naar je antwoorden.

P.S. Nog eentje extra: draait SRO bij jou lekker op Windows7? Ik heb wel eens rariteiten, toetsenbord reageert (tijdelijk) niet, connectie met de server weg. Ik speel nu weer op de Vista machine, perfect (wel met de oude buis ipv wide flatscreen).
Ik gebruik altijd al Vista en het werkt perfect hier hehe.

[Silverwind]

Oh en ongeveer recht hieronder zie je de pm knop staan, die gebruik je als je iemand iets persoonlijk wil vragen.

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 

All times are UTC