mm it's a bit different for skills.
Anything that has two slashes infront of it  (//abcdefg) is not counted in the txt. This is the step you use to make more room. If you don't have enough, you can look through the txt more and delete more.
#12 Now we are done the hard part! Scroll down all the way to the bottem. You should see a short entry that has to do with potions. Above it is a pretty big entry, many of which have "//" infront of them. Delete everything that has "//" infront of it in that entry. You should of deleted this 
 
Code:
//ÃâÇ÷(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_BLOOD   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   battle\   status_bad_bleeding.efp   @Bip01   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//Àẹ(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_TIME_BOMB   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   battle\   status_bad_hide.efp   none   0,25,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//¼ö¸é(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_SLEEP   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   battle\   status_bad_sleep.efp   none   0,25,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//Áúº´(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_DISEASE   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   battle\   status_bad_disease.efp   @Bip01   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//È¥¶õ(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_CHAOS   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   battle\   status_bad_confusion.efp   @Bip01   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//°øÆ÷(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_FEAR   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   battle\   status_bad_temptation.efp   @Bip01   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//¼Ó¹Ú(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_ROOT   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   battle\   status_bad_root.efp   none   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//±Ù½Ã(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_MYOPIA   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   battle\   status_bad_myopia.efp   @Bip01   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//¼®Èon(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_STONE   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   battle\   status_bad_stone_on.efp   none   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//¼®Èoff(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_STONE   DEACT   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   battle\   status_bad_stone_off.efp   none   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//µÐÈ(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_SLOW   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   none   none   none   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//ºÎÆÐ(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_CURSE_PD   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   none   none   none   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//¼è¾à(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_CURSE_MD   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   none   none   none   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//¹«·Â(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_CURSE_STR   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   none   none   none   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//ºÐ¿(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_CURSE_INT   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   none   none   none   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//°øÈ²(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_CURSE_HP   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   battle\   status_bad_panic.efp   @Bip01   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none 
//¿¬¼Ò(»óÅÂÀÌ»ó)   PARAM_CURSIE_MP   ACT_L   0   FALSE   none   CHAR_BASE   0   0   0   0   1   500,0   AT_LOOP   MOV_NONE,0,0,0   0,0,0   false,0,0,0,0,false   none   none   none   0,0,0   none   0,0,0   none   0   none   none   none
After you do that you add null bytes to it in a hex editor until it is the right size.